Завантаження новин...

Дороги будують, щоб по них їздили

Лісові дороги будувалися за всіх часів ведення лісового господарства. Щоправда, у час відродження українського села та урбанізації міст, на фоні тодішнього будівництва доріг місцевого та загальнодержавного значення — лісові дороги були мало помітні. Сьогодні ж, коли українське транспортне сполучення, м’яко кажучи залишає бажати кращого, лісова дорога часто буває набагато кращою. І це цілком зрозуміло, адже добрий господар завжди знає, що потрібно для вдалого господарювання. 
Не втрачає своєї актуальності будівництво лісових доріг і в нинішній час. Адже функціонально вони виконують багато завдань. Для лісових підприємств лісові дороги лишаються тим вкрай важливим і невід’ємним ланцюжком у веденні господарської діяльності, який суттєво покращує можливість проведення як протипожежних та лісоохоронних заходів, так і доступ до лісосічного фонду, що в рази зменшує і витрати, і час на транспортування продукції. При цьому не зменшується їхнє соціальне значення. Адже у багатьох випадках лісові дороги слугують місцевим мешканцям, скорочуючи шлях сполучення між селами, а то й цілими районами у три-чотири рази. 
Будівництво лісових доріг, їх ремонт та утримання займають чільне місце і в діяльності державного підприємства «Новоград-Волинське ДЛМГ». Для цього в лісгоспі функціонує бригада з цілим «арсеналом» спецтехніки (екскаватори, бульдозери, грейдери та самоскиди). До 2010 року лісівники користувалися тими дорогами, що вже були в лісі. Проте, коли лісові масиви почали досягати віку стиглості, а відповідно — відводитися для рубання, доступ до них був обмежений. Саму у цей час почалася активізація в побудові нових дорожніх полотен, що як ті артерії в людському організмі, забезпечують повноцінне функціонування. 
На сьогодні протяжність внутрішньогосподарських доріг лісгоспу, враховуючи всі типи — капітальні, покращені, грунтові тощо — складає понад 380 км., з них побудованих капітальних із твердим покриття, починаючи з кінця 2010 року, — понад 24 км., а витрати на них сягнули близько 8 млн. грн. Погодьтеся, сума це немала. А ще не варто забувати, що у міру необхідності тут постійно проводяться роботи з їхнього утримання в належному стані. Проте, ці затрати себе виправдовують, — пояснюють у лісгоспі. Це підтверджують виробничі показники, які сьогодні дають можливість керівництву лісгоспу повністю виконувати свої зобов’язання. А це, в першу чергу — достойна, і що не мало важливо, вчасна заробітна плата колективу, який налічує близько 700 чоловік. А також сплата податків та внесків до бюджетів усіх рівнів.   
Варто відзначити, що ДП «Новоград-Волинське ДЛМГ» є сумлінним платником і входить до десятки кращих платників податків району. Так, за 2017 рік до державного бюджету підприємство сплатило 17 млн. 233 тис. грн., ще майже стільки — 17 млн. 630 тис. грн. — до місцевого (див. табл. в розрізі громад). Крім того, сплачено в соціальні фонди єдиного соціального внеску —16 млн. 208 тис. грн. А загалом до зведеного бюджету та ЄСВ — 51 млн. 071 тис. грн. А це пенсії, заробітні плати освітянам, медикам, соціальній сфері, утримання армії та бюджетних установ.

Сільради (ОТГ), місто

Збір за використання ліс.ресурсів

Збір за побічне лісове користування

Плата за землю

Податок на нерухоме майно

ПДФО

Всього

Варварівська (Ємільчинський р-н)

203674

 

14468

 

 

218142

Великоцвілянська (Ємільчинський р-н)

89888

 

8499

 

 

98387

Великомолодьківська

51048

 

17596

 

 

68644

Дідовицька

69182

 

39165

 

 

108347

Жолобненська

8793

 

5001

 

 

13794

Колодянська

5533

 

4692

 

 

10225

м.Новоград-Волинський

49777

 

243225

12738

6551988

6857728

Майстрівська

136187

 

25993

2226

3058752

3223158

Новороманівська

44181

 

2130

 

 

46311

ОТГ Дубрівська(Баранівський р-н)

69742

 

6791

 

 

76533

ОТГ Чижівська

1702979

27008

359265

12215

2252622

4354089

Пилиповецька

267035

24600

39546

6750

618547

956478

Пищівська

224611

9000

69275

1660

673124

977670

Повчинська

93785

 

30439

 

 

124224

Рихальська (Ємільчинський р-н)

170504

 

10558

 

 

181062

Сербівська (Ємільчинський р-н)

232431

 

13830

 

 

246261

Стріївська

23437

 

528

 

 

23965

Суслівська

88423

 

8890

 

 

97313

Суховільська

241055

34350

70098

 

 

345513

Токарівська

55373

 

10280

3206

 

68859

Федорівська

98176

 

15363

 

 

113539

Яруньська

173032

 

36140

355

516376

725903

 

 

 

 

 

 

 

 

4098846

94958

1031772

39150

13671409

18936135

Примітка : ПДФО (податок на прибуток) направляється :
  • 60 % органи місцевого самоврядування (район, місто, ОТГ);
  • 15 %  - в обласний бюджет;
  • 25 % - в державний бюджет.
 
Ці цифри яскраво свідчить про те, що галузь лісового господарства попри усі намагання її розвалити, а вірніше — приватизувати, — сьогодні лишається тим надійним плечем для держави, яка спроможна не лише заробляти на себе, а й забезпечувати частину державних потреб, — (бо добре відомо, що попри статусу «державна» ніякої підтримки з боку держави вона не отримує). 
Тим не менше знаходяться охочі висловлювати своє невдоволення в бік діяльності лісівників. І не лише з приводу вирубування лісів. Досить часто нарікання можна почути щодо транспортування продукції лісу по дорогах загального призначення, або території тієї чи іншої громади (села). Особливий подив викликає, коли це звучить з вуст сільських очільників. Звісно, зона діяльності лісгоспу розповсюджується майже на 65% території району. І обійтися лише лісовими дорогами тут не вийде. І в період бездоріжжя (після дощу, чи у після зимовий період) створюються певні незручності, але з настанням сприятливої погоди ці недоліки лісівники завжди готові усунути. І — роблять це! Досить часто — на прохання тих же сільських голів. Проте, хочеться запитати, якщо невдоволення викликає «розбиття дороги», то чи з таким же невдоволенням сільські голови отримують податки та попенну плату, що сплачується лісгоспами до сільських бюджетів за ведення лісового господарства на їхніх територіях? І чи не вистачає цих надходжень, щоб час від часу їх спрямовувати на ремонт своїх доріг?! Адже дороги будують для того, щоб по них їздити.
 
Діана ГОРОДЕЦЬКА
Фото з архіву лісгоспу